Papiervreters opgelet!

Het wil maar niet vlotten met het papierloze kantoor. Zeker door e-mail en digitaal factureren is het papiergebruik afgenomen. Toch wordt er nog steeds veel geprint.

Pallets vol met kopieerpapier worden er jaarlijks doorgedraaid. Bent u ook zo'n papiervreter dan is er goed nieuws voor u.

Een relatie, waar ik sinds 1995 zaken mee doe, is in 2002 begonnen met het aanbesteden van kopieerpapier. Er worden ca. 2 aanbestedingen per jaar georganiseerd.

Vooraanstaande fabrikanten worden uitgenodigd om een prijs uit te brengen voor alle pallets papier die u -en de andere deelnemers- de komende 3 jaar denken te gebruiken. Dit resulteert in een dermate lage prijs die u zelf nooit kunt realiseren. Of u een pallet per jaar of per dag gebruikt, de prijs per pallet is het zelfde.

Tip: schrijf in voor 60 tot 80% van hetgeen u denkt te verbruiken. Gebruikt u meer, geen probleem. U kunt tot max. 5x het ingeschreven aantal pallets afnemen. Denkt u 10 pallets per jaar te gebruiken, dan schrijft u in voor 7 pallets. U kunt dan 35 pallets afroepen. U doet mee voor 3 jaar.

Hebt u nog twijfels? Begin dan met voor 25 tot 30% van uw geschatte verbruik mee te doen. U bent er dan zeker van geen buil te vallen.

Voordelen voor u in het kort:
Alleen fabrikanten die voldoen aan strenge selectiecriteria doen mee.

  • U kunt kiezen tussen premium kopieerpapier en/of NEN2728 gecertificeerd papier volgens Regeling Duurzaamheid Archiefbescheiden.
  • FSC gecertificeerd.
  • Bewezen concept, kinderziektes zijn er uit. Sinds 2006 geen klachten meer.
  • Europese aanbesteding staat onder notarieel toezicht.
  • Alle deelnemers uit het begin zijn nog steeds klant.
  • Rechtstreeks van fabrikant naar klant.
  • Geschikt voor dubbelzijdige verwerking.
  • Geschikt voor alle printers, faxen, kopieermachines en couverteer apparaten.
  • Gratis deelname.
  • Een prijs die u zelf nooit kunt realiseren, voor die kwaliteit. * U hoeft slechts 1 A4-tje per 3 jaar in te vullen. Geen langdurige "scherpe" onderhandelingen meer.
  • Door afnemende vraag (o.a. door toenemende digitalisering) zijn de prijzen de afgelopen jaren gedaald. Het aanbod (o.a. door fabrieken te sluiten) is ook afgenomen. De prijs per pallet kan 1x per jaar, zowel naar boven als naar beneden, worden bijgesteld. Dus altijd een actuele marktprijs.

L E T O P !!
Er is goedkoper papier in de handel wat ook aan uw eisen kan voldoen. Bent u hier tevreden over dan zal dit niets voor u zijn. Van de andere kant kunt u nu een veel betere kwaliteit krijgen tegen nagenoeg dezelfde prijs.

Wees er als de kippen bij!

.

VOORBEELD UIT DE PRAKTIJK

Directeur Chris was geïnteresseerd door mijn mailing. Zond deze door naar zijn secretaresse met de vragen: “Hoeveel pallets verbruiken wij per jaar en wat betalen wij daarvoor?” Ik kreeg terugkoppeling met de vraag: Is dit wat voor ons?

Nu bleek dat men dezelfde (goede) kwaliteit gebruikt als wordt aanbesteed. Hiervoor betaalde Chris meer dan € 700,-- per pallet. Bij de vorige aanbesteding was de prijs iets minder dan € 400,-- per pallet. Verschil € 1,52 per pak. Kortom een verschil van meer dan € 1.000,-- per jaar, bij een verbruik van ca. 3,5 pallet per jaar.

Ik adviseerde Chris met 1 pallet per jaar mee te doen. (Men mag het 5-voudige afnemen). Val je nooit een buil.

Het leuke was niet alleen dat bij de aanbesteding de prijs nog verder omlaag ging. Het was ook nog eens Chris' eigen leverancier die de aanbesteding won. Chris kon dus meer dan € 1.200,-- besparen, bij een verbruik van 3,5 pallet papier per jaar.

Begin november 2018 is er weer een aanbesteding. Wacht niet langer en schrijf nu in. U kunt inschrijven t.m. vrijdag 26 oktober 2018